Skip to main content

Sutartos finansinės procedūros

Sutartų procedūrų užduoties paskirtis – atlikti konkrečias procedūras, sutartas su klientu ir pateikti pastabas. Šios procedūros dažniausiai apima konkrečias finansinės informacijos sumas, pvz. pirkėjų skolas, mokėtinas sumas, pinigines lėšas, įmonės atsargas, sąnaudas, tam tikro įmonės segmento pelną ir pan. Šios paslaugos atliekamos pagal Tarptautinius susijusių paslaugų standartus ir padeda įvertinti konkrečių finansinių ataskaitų sumų ar kitos informacijos patikimumą bei tikrumą. Sutartos procedūros yra ribotos apimties, todėl nesuteikia tokio užtikrinimo, kaip peržvalga ar finansinių ataskaitų auditas. Auditorius pateikia ataskaitą apie faktinius sutartų procedūrų pastebėjimus, o ataskaitos naudotojai patys padaro išvadas, įvertindami procedūras ir pastebėjimus, pateiktus auditoriaus ataskaitoje.

Dalykai, dėl kurių turi būti susitarta atliekant sutartas finansines procedūras:

  • užduoties pobūdis, įskaitant tai, kad atliktos procedūros nebus auditas ar peržvalga ir kad atitinkamai užtikrinimas nebus pareikštas;
  • suformuluotas užduoties tikslas;
  • finansinės informacijos, kuriai bus taikomos sutartos procedūros, nustatymas;
  • konkrečių procedūrų, kurios bus taikomos, pobūdis, laikas ir apimtis;
  • numatoma ataskaitos apie faktinius pastebėjimus forma;
  • apribojimas platinti ataskaitą apie faktinius pastebėjimus. Jei tokie apribojimai prieštarauja teisiniams reikalavimams, jei tokie reikalavimai yra nustatyti, auditorius nesutiks atlikti užduoties.

Tam tikromis aplinkybėmis, pavyzdžiui, kai dėl procedūrų buvo susitarta su priežiūros institucijos, ūkio šakos atstovais ir apskaitos profesijos atstovais, aptarti procedūras su visomis šiomis šalimis, kurios gaus ataskaitą, auditoriui gali būti sunku. Tokiais atvejais, jis gali nuspręsti, pavyzdžiui, taikomas procedūras aptarti su dalyvaujančių šalių atitinkamais atstovais, peržvelgti svarbią korespondenciją, gautą iš tų šalių, ar išsiųsti ataskaitos, kuri bus pateikta, pavyzdį.

Abi šalys, tiek klientas, tiek ir auditorius, turi būti suinteresuotos pasirašyti paslaugų teikimo sutartį, kurioje būtų dokumentuotos pagrindinės paskyrimo sąlygos. Sutartis (ar susitarimo laiškas) patvirtina, kad auditorius sutinka su paskyrimu, ir kartu padeda išvengti nesusipratimų dėl tokių dalykų, kaip užduoties tikslai ir apimtis, auditoriaus įsipareigojimų mastas ar išleidžiamų ataskaitų forma. Be to, ataskaitos apie faktinius pastebėjimus pavyzdį auditorius gali nuspręsti pridėti prie sutarties.

Dalykai, kurie turėtų būti įtraukti į sutartį (susitarimo laišką) apima:

  • procedūrų, kurios bus atliktos šalims susitarus, sąrašą;
  • formuluotę, kad ataskaitos apie faktinius pastebėjimus platinimas bus apribotas ir ja galės naudotis tik šalys, susitarusios dėl atliktinų procedūrų.

Auditorius dokumentuoja dalykus, kurie svarbūs pateikiant įrodymus, pagrindžiančius ataskaitą apie faktinius pastebėjimus ir įrodymus, kad užduotis atlikta vadovaujantis Tarptautiniu susijusių paslaugų standartu. Auditorius atlieka sutartas procedūras ir naudoja surinktus įrodymus kaip pagrindą ataskaitai apie faktinius pastebėjimus parengti.

Procedūros, taikomos atlikti sutartų procedūrų užduotį, gali apimti:

  • paklausimus ir analizes;
  • perskaičiavimą, palyginimą ar kitus kanceliarinius tikslumo patikrinimus;
  • stebėjimą;
  • tikrinimą.
  • patvirtinimų gavimą.

Ataskaitoje dėl sutartų procedūrų užduoties yra pakankamai detaliai aprašomas tikslas ir užduoties sutartos procedūros, kurios skaitytojui leidžia suprasti atlikto darbo pobūdį ir apimtį.

Sutartų procedūrų ir kitų paslaugų pavyzdžiai

Išlaidų teisėtumo ir teisingumo tikrinimas

pagal įvairias Dotacijų sutartis (pavyzdžiui finansavimas pagal Tarybos reglamentą (ES) 2016/369 – krovinių susijusių su Covid-19 transportavimu).

Sprogmenų gamintojų, prekiautojų ir naudotojų licencijuojamos veiklos auditas

kurio metu atliekamos procedūros, numatytos Lietuvos Respublikos sprogmenų apyvartos kontrolės įstatymo Nr. IX-1315 reikalavimuose bei kituose Lietuvos Respublikoje galiojančiuose teisės aktuose, reglamentuojančiuose sprogmenų apyvartą.

Dalyvavimas inventorizacijoje

inventorizacija, kurioje dalyvauja trečioji, nepriklausoma šalis, leidžia įmonės vadovams ir/ar akcininkams įsitikinti, kad atsargų vertė nurodyta finansinėse ataskaitose yra teisinga ir atspindi tikrą vaizdą.

Mokesčių apskaičiavimas

ir/ar patikrinimas, kurio pagalba įvertinamas mokesčių valstybei apskaičiavimo ir sumokėjimo teisingumas, pagrįstumas ir savalaikiškumas. Patikrinimo metu įsitikinama, ar teisingai apskaičiuoti mokesčiai, atsižvelgiant į tikrinamuoju laikotarpiu galiojusius Lietuvos Respublikos mokesčius reglamentuojančiais įstatymus. Atlikę teminį patikrinimą, pateikiame ataskaitą, kurioje nurodome aptiktas klaidas, nustatome esamą ir galimą mokestinę riziką, pateikiame rekomendacijas kaip ištaisyti klaidas ir išvengti baudų.

Reorganizavimo sąlygų vertinimas

kurio tikslas yra pareikšti išvadą, ar vadovybės reorganizavimo sąlygose nurodytas akcijų keitimo santykis yra teisingas ir pagrįstas ir metodai, panaudoti akcijų keitimo santykiui nustatyti, bei jų įtaka nustatant akcijų vertę yra tinkami atsižvelgiant į auditoriaus atliktą vertinimą, kaip to reikalauja Lietuvos Respublikos akcinių bendrovių įstatymo 63 straipsnio 2 ir 3 dalys. Reorganizavimo sąlygų vertinimas atliekamas vadovaujantis 3000-ojo tarptautinio užtikrinimo užduočių standarto (TUUS) „Užtikrinimo užduotys, išskyrus istorinės finansinės informacijos auditus ar peržvalgas“ nuostatomis.

Veiklos auditas

tai privačių įmonių, valstybinių ir viešųjų įstaigų valdymo ekonomiškumo, efektyvumo, veiksmingumo sisteminė analizė bei pasiūlymų, kaip šiuos kriterijus gerinti, rengimas. Veiklos auditas pirmiausia orientuotas į funkcijų įvertinimą, siekiant sustiprinti įmonių ar organizacijų veiklą ir funkcijų atlikimą siekiant numatytų tikslų. Veiklos auditas atliekamas vadovaujantis INTOSAI standartais.

Vidaus auditas

sistemingai ir visapusiškai įvertiname bet kokio juridinio asmens rizikos valdymą bei vidaus kontrolę. Vidaus auditas atliekamas vadovaujantis tarptautiniais vidaus audito standartais.

Close Menu

Rekvizitai

Įmonės kodas: 302552694
PVM mokėtojo kodas: LT100005670019
P. Višinskio g. 8-1, LT-77154 Šiauliai
AB Luminor bank A/S Nr. LT924010044200896066

Darbo laikas: I-IV 8.00-17.00; V 8.00-15.45
Pietų pertrauka: 12.00 -12.45

Kontaktai

Tel. 86 4222 345
El. pašto adresas: info(Replace this parenthesis with the @ sign)lexin.lt

Auditorė Alina Martinkienė – alina(Replace this parenthesis with the @ sign)lexin.lt
Auditorė Jūratė Matulevičienė – jurate(Replace this parenthesis with the @ sign)lexin.lt
Vyr. auditorių padėjėja Agnė Juozapaitienė – agne(Replace this parenthesis with the @ sign)lexin.lt
Auditorių padėjėja Greta Jovaišaitė – greta(Replace this parenthesis with the @ sign)lexin.lt
Auditorių padėjėja Raimonda Kalvaitienė – raimonda(Replace this parenthesis with the @ sign)lexin.lt